vineri, 29 noiembrie 2013

Iasi:Conferinta de presa - Primar Gheorghe Nichita



Am participat astazi la Conferinta de presa sustinuta de Primarul Iasului, domnul Gheorghe Nichita, ocazie cu care am reiterat importanta proiectelor Iasului si a pastrarii continuitatii intre administratia publica locala si cea centrala.

Cateva linii directoare ale discursului primarului Gheorghe Nichita:

„Am participat la Clubul de la Strabourg, un club la care Iasul a aderat din anul 2004 unde am discutat despre eficienta energetica a oraselor si energia verde si mobilitatea urbana. Iasul a fost ales de participantii de la Club sa conduca panelurile de lucru, iar acest fapt este o recunoastere a meritelor noastre. Spun acest lucru pentru ca, din toate orasele prezente s-a vazut foarte clar ca Iasul a avut si are proiecte pertinente.

In cadrul acestui Club am avut doua interventii care au vizat trei pasi: am preluat o primarie care era in faliment si pe care a trebuit sa o stabilizaz; sa creez o primarie functionala; sa-i fac pe functionari din primarie sa fie mai aproape de cetateni; sa aduc modele in cadrul sau pentru a functiona eficient; sa identific proiectele necesare pentru a moderniza orasul - pasul doi si, al treilea pas, mi-am propus sa scoatem Iasul cat mai mult in Europa.

Am discutat, de asemenea, despre importanta fondurilor europene pentru ca suntem in criza, iar pe fonduri europene se pot face lucruri foarte importante pentru populatie. Cum la Iasi se constientizeaza lucru acesta, toata Europa trebuie sa-l constientizeze. Bunastarea si prosperitatea intereseaza foarte mult pe oameni.

Vom continua sa fim prezenti in cat mai multe proiecte europene. Am intrat in contact cu foarte multe orase si vom intra in parteneriate cu ele. De altfel, in perioada urmatoare vom scrie Clubului de la Strasbourg un proiect care sa promoveze Iasul si sa atraga cat mai multi parteneri. Suntem intr-un secol al Oraselor care devin motoare de dezvoltare ale fiecarei tari, iar acest lucru este foarte important.

De asemenea, la intoarcere, am discutat cu premierul Victor Ponta despre cele trei proiecte importante ale Iasului: autostrada Iasi-Tg. Mures, Spitalul Regional si Aeroportul Iasi. Nu s-a schimbat nimic din ceea ce am discutat. Cert este ca ceea ce mi-a promis premierul, va face. Sunt sigur ca asa va fi! Am garantia primului-ministru ca tronsonul Ungheni-Iasi-Neamt va fi inceput si va continua anul viitor Campia Turzii – Targul Mures. Sustin in continuare si legatura Iasului cu Sudul: Sibiu-Bacau, Sibiu – Brasov, de asemenea, dar sustin si Bacau – Iasi! Si aici sunt garantii ca, daca va ajunge autostrada la Bacau, va continua spre Iasi.

De asemenea, am reluat discutiile ca 24 Ianuarie sa devina Sarbatoare Nationala. Am discutat acest lucru si cu premierul, dar si cu parlamentarii de Iasi si am sa-i rog sa faca demersurile necesare in Parlament pentru ca acolo trebuie sa le faca. Este un proiect pe care trebuie sa-l continuam!

Niciun comentariu: