sâmbătă, 2 noiembrie 2013

Bucureşti: Universitatea Politehnică - 195 de ani de inginerie

Am participat la Aniversarea a 195 de ani de la data înfiinţării Universităţii Politehnice din Bucureşti.


"Veniţi toţi din toate părţile şi de toată starea", era chemarea din "Înştiinţarea" adresată de Gheorghe Lazăr către "de toată cinstea vrednică tinerime", în 1818, la deschiderea primelor cursuri de inginerie, la şcoala de la Sf. Sava.

Gheorghe Lazăr, un inginer şcolit la Sibiu, Cluj şi Viena, patriot şi vizionar, cerea: "după ce au privit celelalte popoară şi limbi, care toate se află bine împodobite cu şcoli mari şi Academii de şiinţe strălucitoare, chiar în limbile lor, pentru procopsirea tinerilor, trebuie să aibă şi aici o şcoală mai de treabă, o Academie cu ştiinţă, chiar în limba maicii sale".

Din 1818 au trecut 195 de ani de istorie scrisă de generaţii de dascăli şi discipoli. Am plecat fruntea, cu recunoştinţă şi preţuire şi le-am mulţumit astăzi tuturor profesorilor care au făcut de-a lungul timpului cinste Universităţii Politehnice din Bucureşti. De asemenea, am salutat cu onor toate personalităţile care au ieşit de pe băncile acestei instituţii de învăţământ de-a lungul a aproape două secole!

Am împărtăşit fragmente de istorie, care au definit misiunea, viziunea şi valorile Universităţii Politehnică din Bucureşti şi am luat aminte la actualitatea vorbelor prozatorului şi eseistului Augustin Buzura: "În aceste vremuri în care România nu se vând numai fabrici, ci şi capitole întregi de istorie, mi-e frică însă că sunt din ce în ce mai puţini oameni care să salveze această ţară".

Continuând firul vorbelor prozatorului, sper şi îmi doresc să fim printre acei puţini oameni care ştiu şi vor şti să construiască destinul statului nostru indiferent de greutăţile de moment!

Mulţumesc pentru invitaţie şi felicit Universitatea Politehnică din Bucureşti şi pe dascălii ei pentru întreaga activitate educaţională, academică, de cercetare!  


Niciun comentariu: