miercuri, 16 octombrie 2013

Dosar de presa: Sorin Iacoban: "Ursul carpatin si-a schimbat meniul: siropul de glucoza"

 
 
 
Masurile luate de autoritatile din Romania par sa nu aiba nici legatura cu realitatea, dupa cum s-a observat si recent, cand Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) a platit pentru 750 de tone de miere ambalata in recipiente de plastic de 0.250 Kg un pret de aproximativ 2.2 milioane euro, la care se adauga 32.339,74 euro cheltuieli de transport pe teritoriul Romaniei. Astfel, cu toate ca mierea autohtona este mult mai ieftina, alesii prefera sa iroseasca banul public achizitionand produse care deja exista in tara si care sunt cu mult mai bune, totul in Programul European de ajutorare cu alimente a persoanelor fara venituri sau cu venituri foarte mici, dupa cum precizeaza deputatul iesean Sorin Iacoban.

"In sfarsit suntem pe locul intai in Europa! Nu este o gluma, intr-adevar suntem lideri in Uniunea Europeana la importul de sirop de glucoza. Dupa ce, nu cu putin timp in urma, a cumparat ulei de 16 milioane de euro de la Argus si malai si zahar de 15 milioane de euro de la Rompan si Atifco, achizitii care au dus la arestarea Directorului General adjunct al APIA, Aurel Pana, pentru luare de mita inclusa in pret, APIA s-a gandit sa indulceasca traiul nevoiasilor din Romania cu sirop de glucoza importat din Bulgaria, la un pret de 13.2 lei/ kg, desi un kg de miere poliflora autentica, achizitionat din Romania, cu toate taxele incluse, ar ajunge la un pret de sub 11 lei/ kg.

Am avut curiozitatea sa ma uit pe pretul pe care il plateste APICOLA Iasi pentru produsul "miere poliflora" producatorilor si am vazut ca pentru anul 2013 pretul variaza undeva intre 8.5 si 9 lei/kg. Si uite asa este firesc sa ne intrebam de ce APIA a preferat sa achizitioneze sirop de glucoza la 13.2 lei kilogramul in detrimentul unui produs autentic romanesc cu o valoare de achizitie mult mai mica, de aproximativ 9 lei kilogramul", se intreaba deputatul iesean.

"Ministerul Agriculturii, in loc sa faca lobby pentru produsul autentic romanesc, prefera sa imbogateasca conturile unor firme obscure din strainatate. Astfel, conform Uniunii Apicultorilor din Romania, mierea ungureasca de aceeasi calitate primeste cel putin 10 centi in plus fata de mierea romaneasca, tocmai pentru ca statul maghiar a dezvoltat o strategie reusita de marketing comercial pentru a intari increderea consumatorului european in produsul propriu.
 
Continuarea pe www.bzi.ro

Un comentariu:

Anonim spunea...

bravo domnule deputat tine-o tot asa