marți, 25 martie 2014

Bucureşti - Declaraţie politică: Mărirea accizei la combustibili, o măsură necesară pentru derularea marilor proiecte de infrastructură în domeniul transportului





Distinse domnule Preşedinte,
Onorat prezidiu,
Stimate doamne şi stimaţi domni deputaţi!    

Cu îngăduinţa dumneavoastră, astăzi voi prezenta declaraţia politică intitulată: 

Mărirea accizei la combustibili, o măsură necesară pentru derularea   marilor proiecte de infrastructură în domeniul transportului

Dragi colegi, cursul de spălare a creierelor de la Palatul Cotroceni a generat un nou scenariu de telenovelă pentru aderenţii celor două feude prezidenţiale. Scenariul despre care v-am făcut vorbire este cel privind mărirea accizei la combustibili. 

Raportată la această mărire a accizelor de la 1 aprilie 2014, hoardele P.D.L.-iste au declanşat o ofensivă în media încercând să inducă în mentalul colectiv faptul că Guvernul Ponta este iresponsabil. Chiar mai critici fiind, aderenţii celor două feude prezidenţiale autointitulate pompos formaţiuni politice, au apărut cu figuri triste dar în acelaşi timp încrâncenate, pe toate canalele media, încercând să păcălească pe cei care mai aveau curaj să îi mai asculte, acuzând Guvernul Ponta că încearcă să fugărească investitorii străini din ţară. 

Paradoxul situaţiei este faptul că s-au trezit să tragă semnale de alarme false tocmai cei care acum ceva timp în urmă, susţineau declaraţia locatarului de la Cotroceni care în timpul mandatelor de tristă amintire de la Ministerul Transporturilor a insistat asupra faptului că România nu are nevoie de autostrăzi ci doar de drumuri naţionale. Este evident că ipocrizia atinge cote alarmante dacă ţinem cont de faptul că, pe vremea guvernelor Băsescu, preţul motorinei a crescut cu 90 % iar preţul benzinei cu 70 %.

În ianuarie 2009, preţul benzinei era de 0,67 euro/litru iar preţul motorinei de doar 0,79 euro/litru. În ianuarie 2012, preţul benzinei ajunsese deja la 1,28 euro/litru în timp ce preţul motorinei ajunsese la 1,34 euro/litru.

Celebra posesoare a poşetelor de lux şi cred că ştiţi aici la cine mă refer, a ieşit recent din vizuina cucului printr-o declaraţie de presă, concluzionând că mărirea accizei pe combustibili este o bombă atomică pentru economie şi o mostră de genocid social. 

Dragi colegi, cu siguranţă doamna care s-a trezit politician la apelul de seară a Cotroceniului a făcut bilanţul guvernărilor Băsescu din perioada 2009 – 2012, deoarece în timpul guvernării U.S.L. preţul carburanţilor au scăzut în medie cu 3 % având ca date de reper ianuarie 2012 - ianuarie 2014, preţul unui litru de benzină ajungând de la 1,28 euro/litru la 1,26 euro/litru iar preţul motorinei de la 1,34 euro/litru la 1,30 euro/litru.  

Creşterea aceasta asumată de guvern cu 7 eurocenti / litru ar avea ca şi corespondent o creştere la pompă de 0,3 – 0,4 lei / litru în cele mai pesimiste scenarii ale Ministerului Finanţelor Publice. Din documentele analizate de Ministerul Finanţelor Publice, creşterea aceasta minimală ar putea fi compensată de scăderea preţului internaţional al ţiţeiului, aşa cum se manifestă încă de la sfârşitul anului 2013. 

În aceeaşi ordine de idei, această măsură era prevăzută de Guvernul Ponta într-un ansamblu de măsuri care instituiau şi anumite garanţii dintre care menţionăm creşterea salariului minim, alăturat de scăderea C.A.S.-ului, tocmai pentru ca mărirea accizei să nu poată fi resimţită direct de către populaţie. 

Ne bucurăm de unele concluzii cotroceniste cum că Bugetul Statului nu ar avea nevoie de aceste noi fonduri pentru că în primele două luni ale anului s-a îndeplinit ţinta de încasări bugetare iar că în ianuarie 2014 încasările bugetare au fost cu 10,2 % mai mari decăt în ianuarie 2013, adică de la 15,98 miliarde lei la 17,61 miliare de lei. Ne bucură faptul că aceste confirmări vin chiar de la adversarii noştri politici şi suntem cu această ocazie încredinţaţi de faptul că Guvernul Ponta desfăşoară o politică fiscală reuşită. 

Tocmai din această cauză, nu înţelegem de ce am fost şantajaţi de către locatarul de la Cotroceni cu nepromulgarea bugetului din cauza acestei creşteri de acciză, dacă principala trâmbiţă cotrocenistă a recunoscut că actualul Guvern şi-a îndeplinit indicatorii de politică fiscală stabiliţi. Şi atunci ne întrebăm, care a fost obiectul real al şantajului băsescian şi căror interese a servit?  

Mai mult, ţinem să explicăm încă o dată că, deşi creşterea economică pentru anul 2013 a fost de 3,5 % pe an, avem nevoie şi de cele peste 600 milioane de euro care s-ar colecta în plus la buget pe, prin creşterea accizei, nu pentru campaniile electorale care bat la uşă ci pentru demararea sau continuarea marilor proiecte de infrastructură pe care fosta guvernare nu le-a considerat o prioritate. 

Astfel Guvernul Ponta depune eforturi considerabile pentru păstrarea investitorilor străini din ţară, oferindu-le acestora o infrastructură necesară rutieră şi mă refer aici la autostrada Piteşti – Sibiu ca fiind o investiţie de importanţă naţională.

Nu trebuie să uităm faptul că sumele prevăzute de către instituţiile financiare europene pentru exerciţiul financiar 2014 – 2021 nu sunt suficiente pentru toate obiectivele propuse prin programul de guvernare astfel încât Guvernul Ponta, primind în administrare o visterie secătuită de jafurile portocalii, a trebuit să gândească soluţii petru suplinirea diferenţelor de sume raportate la rata maximă de absoorbţie din fondurile europene. Apoi o altă investiţie strategică care trebuie menţionată este autostrada Ungheni – Iaşi – Tg.

 Mureş pentru că în urma negocierilor făcute cu reprezentanţii Comisiilor Europene, aceasta a fost prinsă în reţeaua europeană de transport TEN-T Centrală care va asigura legătura între autorstrada Transilvania şi Coridorul IX Pan-european, autostrada prezentând un mare grad de atractivitate pentru traficul internaţional de tranzit care se va desfăşura între Coridoarele europene IV şi IX, atât în ceea ce priveşte componenta feroviară cât şi cea de transport rutier. 

Tot în legătură cu această autostradă de importanţă strategică, amintim aici şi de necesitatea întăririi relaţiilor bilaterale între România şi Republica Moldova, statul Român manifestându-se ca un factor de stabilitate în zonă dar şi ca un catalizator pentru eforturile Republicii Moldova de integrare în structurile Europene, investiţiile de infrastructură rutieră şi feroviară fiind un prim pas important de acces al Moldovei către Uniunea Europeană.

Nu în ultimul rând, amintim aici şi de finalizarea unor alte sectoare de autostradă începute, dar întârziate la finalizare de incompentenţa guvernelor P.D.L.

Deci dragi colegi care confundaţi profesionalismul cu îmbogăţirea avutului propriu şi care nu lăsaţi o seară să treacă fără să împrăştiaţi stenogramele ipocrite prezidenţiale, pe la diferite posturi de televiziune aservite, să ştiţi că Guvernul Ponta îşi continua serios ceea ce a început, propunându-şi să reuşească finalizarea marilor proiecte de infrasctructură rutieră, care cu siguranţă vor atrage investitori străini.

Aşa că dragi colegi portocalii sau deghizaţi sub diverse titulaturi cotroceniste, mai lăsaţi balivernele politice patentate cu atâta succes tot de dumneavoastră şi nu mai răspândiţi zvonuri în media care să îngrijoreze poporul român, că genocidul social nu poate fi provocat de mărirea accizei la combustibil cu 7 eurocenti, ci că genocidul social a fost pe timpul guvernării dumneavoastre când aţi tăiat salariile, pensiile, ajutorul de somaj şi aţi mărit preţul carburantilor cu 90%, singura soluţie găsită pentru umplerea buzunarelor personale pregătite din timp pentru un asemnea efort “considerabil”.

Vă mulţumesc pentru aţentie!

Deputat PSD Iasi 

Iacoban Sorin Avram

Colegiul 10 Tătăraşi

Niciun comentariu: