miercuri, 18 martie 2015

Bucureşti - Declaraţia politică: "O nouă lege a salarizării unice este imperios necesară"



Distinse domnule Preşedinte,
Onorat prezidiu,
Stimate doamne şi stimaţi domni deputaţi !   
Cu îngăduinţa dumneavoastră astăzi vă voi prezenta declaraţia politică intitulată:

          O nouă lege a salarizării unice este imperios necesară

Dragi colegi, ceea ce s-a întâmplat între 2009 şi 2012 nu trebuie să uităm niciodată, pentru a putea oferi generaţiilor viitoare un exemplu negativ care nu mai trebuie repetat sub nicio formă. Dramele sociale generate de o guvernare absolut iresponsabilă şi mă refer aici la guvernarea Boc-Udrea-Băsescu, au lăsat urme adânci în mentalul colectiv, fiind susţinute de o campanie premeditată de genocid social şi de învrăjbire între cetăţeni. Pacienţii au fost învrăjbiţi împotriva medicilor, copii şi părinţii împotriva cadrelor didactice, tinerii împotriva pensionarilor, cetăţenii împotriva poliţiştilor, angajaţii din sectorul privat împotriva bugetarilor, totul pentru a se crea un climat social nesigur.

Scopul acestor măsuri a fost distragerea atenţiei de la furtul banului public şi de la îmbogăţirea, fără măsură, a actualilor membri ai noului PNL.

Punctul culminant a fost anul 2010 când, pe lângă numeroasele tăieri, a apărut şi Legea salarizării unice, cu o campanie defăimătoare realizată de Traian Băsescu, care declara, printre altele, că bugetarul era omul gras de 200 de Kg, cocoţat în spatele unuia slab şi subţirel de 50 de Kg, reprezentat de economia reală. Băsescu şi foştii lui colegi, parteneri la jaful public, care acum rescriu filosofia politică a P.N.L., au venit cu soluţia unei “diete forţate” a bugetarului gras, tăind salariile tuturor angajaţilor din sectorul bugetar cu 25 %, plafonând şi sporurile, gratificaţiile primele, compensaţiile şi indemnizaţiile, astfel încât salariul de bază să constitue majoritatea câştigului salarial. În filosofia fostei guvernări, la nivelul anului 2010, 500 de lei reprezenta un salariu decent, adică salariul pe care îl meritau atât profesorii debutanţi, medicii rezidenţi cât şi femeia de serviciu.

Astfel, dacă un profesor debutant avea un salariu brut de 1.134 şi un net de 782 de lei, după măsura guvernului Boc-Udrea salariul acestuia a ajuns la un total de 587 de lei, identic cu al unei femei de serviciu cu 4 ani vechime. În cazul învăţătorului debutant situaţia era mult mai prostă, această categorie având un salariu brut de 1.064 lei şi un net de 734 lei, după măsura guvernului Boc-Udrea ajungând la un căştig salarial de 550 de lei, deci mai puţin decât al unei femei de serviciu cu 4 ani vechime. La aceasta se adăuga şi politica trasată de la centru a administraţiilor locale P.D.L.-iste de a nu mai deconta cheltuielile de transport ale profesorilor navetişti astfel încât, un profesor debutant navetist nu a mai plecat acasă cu mai mult de 400 lei, cu care ar fi trebuit să îşi întreţină familia, să plătească dările la stat şi să plătească facturile către diferiţi furnizori. 

În cazul medicilor rezidenţi, după aplicarea măsurii guvernului Boc-Udrea, câştigul salarial s-a diminuat de la 800 de lei la 600 de lei, deci cu 12 lei mai mult decât o femeie de serviciu cu 4 ani vechime. Cu toate acestea, Băsescu şi actualii politicieni din “P.D.L. reloaded” au susţinut că omul gras trebuie să slăbească în continuare şi au mai aplicat o serie de măsuri care au generat genocid social, anume: disponibilizarea unui număr de peste 250.000 de bugetari, fără nici un studiu de impact care să fundamenteze o asemenea măsură, trecând astfel de la măsura punerii la dietă a bugetarului gras la exterminarea premeditată a acestuia şi generând o stare de nesiguranţă socială acompaniată de celebra scandare din faţa Palatului Cotroceni: “Ieşi afară, javră ordinară !”.

Astfel, anul 2010 a rămas anul  în care bugetarul a fost decretat duşmanul poporului indiferent că vorbim despre medici, profesori sau funcţionari publici. Însă, colegii din P.D.L. nu au precizat nicăieri faptul că între 2009 şi 2011 peste 330.000 de firme au “tras obloanele”, înţelegând prin aceasta că nu bugetarii erau vinovaţi de situaţia mediului de afaceri privat ci probabil politicile guvernamentale orientate spre propriul câştig. Cât despre măsuri care chiar au cocoşat economia reală, putem noi să menţionăm faptul că majorarea T.V.A. de la 19 la 24 % a fost căţărată tot în spatele economiei româneşti cu efecte care au dus la scăderea consumului şi orientarea spre o scădere economică abruptă. 

Conform legii salarizării unice din 2010, raportul dintre salariul minim şi maxim a fost de 1/15 cu 111 clase de salarizare. Însă din cauza politicii de genocid social a guvernului P.D.L., care acum se regăseşte în formă aproape completă în actualul P.N.L., salariile nu au putut fi stabilite prin înmulţirea coeficientului de ierarhizare cu valoarea de referinţă, astfel încât salariul de bază a rămas cel dinainte de 2010, diminuat cu 25 % dar şi cu sporurile, compensaţiile, primele şi indemnizaţiile plafonate sau tăiate. Ce s-a întâmplat cu banii obţinuţi după diminuarea salariilor bugetarilor cu 25 %, ne va spune probabil D.N.A.-ul, însă noi putem să înţelegem cu claritate tabloul social care a guvernat România în perioada 2009-2012.

Încă de la preluarea guvernării în 2012, Guvernul Ponta a căutat ca prin măsuri economice bine articulate în realitatea economică românească să reinstaureze dreptatea socială. În primul rând s-au luat măsuri reparatorii căutându-se resurse care să atenueze din dezastrul produs de guvernarea Boc-Udrea. Una din principalele măsuri reparatorii a fost reîntregirea salariilor bugetarilor. Apoi, guvernul, a căutat, împreună cu majoritatea parlamentară, să creeze un cadrui legislativ prin care să se pună în aplicare măsurile reparatorii hotărâte de instanţele judecătoreşti ca urmare a prejudiciilor suferite de bugetarii exterminaţi de guvernarea Boc-Udrea. 

După punerea în aplicare şi a acestor măsuri reparatorii hotărâte de instanţele judecătoreşti, Guvernul Ponta a căutat să găsească o strategie prin care bugetarul să fie nu privilegiat în raport cu sectorul privat ci să fie respectat măcar, asemeni modelelor europene în materie. Astfel, guvernul a ajuns la concluzia că Legea salarizării unice din 2010 trebuie revizuită, alături de implementarea unor măsuri complementare printre care menţionăm: recalcularea pensiilor diminuate în mod nedrept de guvernul P.D.L. şi mărirea alocaţiilor de stat pentru copii, ca o măsură reparatorie faţă de sărăcia generată de P.D.L. care a condus la adâncirea suferinţei umane. 

Una din principalele măsuri vizate de Guvernul Ponta a fost menţinerea măsurii creşterii salariului minim pe economie cu 75 lei/semestru, ajungându-se la un target pentru 2016 de 1.200 lei salariul minim. Ca urmare a acestui calendar de creştere a salariului minim pe economie, peste 19 clase de salarizare au ajuns să se suprapună. Guvernul Ponta este decis să respecte munca bugetarilor şi să ofere acestora o motivaţie suplimentară, fie că vorbim de sitemul public sanitar, de asistenţa socială, de învăţământ sau de administraţia publică locală şi centrală.

Dragi colegi, grupul de lucru format din reprezentanţi ai Ministerelor Muncii, Finanţelor şi Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în urma analizei ultimelor date economice, a ajuns la concluzia că diminuarea evaziunii fiscale şi creşterea colectărilor la bugetul statului pot susţine creşterea salariilor în domeniul bugetar, având ca scop stimularea consumului şi pe cale de consecinţă, creşterea economică. Conform noului proiect al legii salarizării unice, numărul de clase de salarizare din sistemul bugetar va fi redus de la 111 la doar 5 clase, criteriul fundamental de construire a căştigului salarial fiind reprezentat de studiile realizate. În acest moment, conform datelor publicate de Ministerul condus de doamna ministru Rovana Plumb, un număr de 923.000 de bugetari au un salariu net de sub 1.250 lei, un salariu care nu corespunde nivelul studiilor făcute şi nici care să poată permite un trai decent. 

Noua lege a salarizării unice vine cu un element de noutate care are ca scop tratarea cu respect a categoriilor profesionale care au investit timp şi resurse în pregătirea profesională. Astfel, sunt propuse un număr de 5 categorii salariale corespunzătoare nivelului de studiu deţinut, anume: categoria necalificaţilor, categoria celor cu studii medii dar fără B.A.C., categoria celor cu studii medii şi postliceale, categoria celor cu studii superioare de scurtă şi lungă durată şi categoria celor cu specializări masterale şi doctorale. 

Numai aşa, dragi colegi, putem construi o politică corectă faţă de bugetari, oferindu-le acestora respectul datorat muncii depuse de ei, fără să fie umiliţi şi etichetaţi negativ, pentru că acești oameni asigură în acest moment capacitatea funcţională a statului roman, fără sa fie recompensaţi cu câştiguri salariale corespunzătoare omologilor lor din Uniunea Europeană.

Vă mulţumesc pentru atenţie!

Deputat P.S.D. 

Sorin Avram Iacoban

Colegiul 10, Iaşi

Niciun comentariu: