marți, 17 decembrie 2013

Bucureşti - Declaraţie politică: "Traian Băsescu, la ultima găinărie"

           Distinse domnule Preşedinte,
           Onorat prezidiu,
           Stimate doamne şi stimaţi domni deputaţi,   
           
        Cu îngăduinţa dumneavoastră astăzi vă voi prezenta declaraţia politică   intitulată:

Traian Băsescu, la ultima găinărie

Dragi colegi, evenimentele din ultima săptămână sunt îngrijorătoare pentru suveranitatea statului român, cu atat mai mult cu cat provocările vin tocmai de la actualul „chiriaş” al Palatului Cotroceni.

 Îngrijorat de faptul că instituţiile democratice ale statului român ar putea scoate la iveală afacerile cu iz penal ale familiei sale, încă preşedintele Traian Băsescu a adoptat din nou strategia inducerii în eroare a  „cancelariilor europene”, aceeaşi strategie pe care a aplicat-o cu succes imediat după referendumul de demitere a domniei sale când, a minţit aceleasi cancelariile europene în ceea ce priveşte inexistenta instituţiei suspendării preşedintelui în sistemul de drept românesc, insistând în mod mincinos asupra faptului că statul de drept se prăbuşeşte în România şi că am fi în prezenţa unei veritabile lovituri de stat, care s-a dovedit în final doar o halucinaţie nefericită a domnului preşedinte.

Eram obişnuiţi până acum cu diversiunile securiste iniţiate de Traian Băsescu atunci când apărea un subiect care avea capacitatea de a scoate la iveală ingineriile financiare deghizate, fapte cu posibil caracter penal ale sale şi ale acoliţilor săi. 

Nu ne-am imaginat că, pentru a scoate din mentalul colectiv afacerile imobiliare ale familiei sale, Traian Băsescu poate inventa un subiect fals, nedrept şi dolosiv care să fie prezentat partenerilor europeni ca fiind realitatea politică din România. De aici şi până la criticile vocale ale ambasadelor europene pe un subiect prezentat într-un mod cât se poate de mincinos nu a mai fost decât un pas.

Este înjositor ca un popor să primească cele mai grele lovituri tocmai din partea preşedintelui său care ar trebui să se ocupe de reprezentarea externă demnă a acestuia însă, realitatea nu poate duce la concluzia decât că gestul preşedintelui României este unul de vădită iresponsabilitate şi inconştienţă şi că examenul medical anual al preşedintelui României ar trebui efectuat mai des şi rezultatele analizate mai atent, în contextul actual.

Nu intelegem ingrijorarea ambasadelor străine însă, insistăm asupra faptului că respectul faţă de partenerii politici externi trebuie să fie reciproc. Nu este normal într-o democraţie de secol XXI ca atunci când sunt sesizate anumite aspecte care necesită unele lămuriri, ambasadele străine să participe la discuţii neprincipiale în loc să abordeze diplomatic subiectele, cu Ministerul Afacerilor Externe al Romaniei, asa cum ar trebui sa se faca intr-o Uniune Europeana solidara. 

Cu siguranţă, ar fi obţinut datele necesare pentru lămurirea situaţiei. Practica democraţiilor europene şi a democraţiei americane, în felul în care ea a fost exercitată, nu poate fi nici agreată, nici acceptată de un stat suveran şi independent aşa cum este România.
 
Dragi colegi, nici o ambasadă nu poate contesta dreptul Parlamentelor statelor europene, deci şi a Parlamentului României de a legifera însă, şantajul la care a fost supus statul român, având ca obiect punerea sub semnul întrebării a investiţiilor străine, este de-a dreptul josnic. Dreptul de a legifera, aparţine Parlamentului României şi nu înţelegem isteria creată în jurul acestui subiect, isterie condimentată cu propagandă mincinoasă de genul posibilei desfiinţări a Direcţiei Naţionale Anticorupţie. 

Mai mult, Guvernul României, prin vocea Primului Ministru, a susţinut faptul că sunt necesare în continuare discuţii cu Ministerul Justiţiei, cu Consiliul Superior al Magistraturii, cu Ministerul Public dar şi cu Comisia Europeană, pentru a se vedea dacă prin modificările aduse Codului Penal este încălcată vreo obligaţie asumată de statul român faţă de partenerii Europeni şi nu numai.

În fapt, este vorba despre o modificare a legislaţiei penale din România în ceea ce priveşte statutul aleşilor în urma unui proces electoral democratic, de care toate democraţiile uzează,  cu atât mai mult cu cât la nivel european noţiunea de funcţionar public nu include şi pe cei înzestraţi cu o autoritate ce decurge dintr-un proces electoral. 

Singurul vinovat pentru informarea defectuoasă a statelor străine nu este altul decât preşedintele României mai ales că, anul trecut, România a fost apreciată ca având o legislaţie în domeniul anticorupţiei care poate fi oferită ca model.
             
Fără a dori să facem un curs academic despre teoria statului de drept, trebuie să precizăm totuşi faptul că, prin schimbările promovate, nu se aduce atingere nici respectării dreptului şi libertăţilor cetăţeneşti, nici respectării inviolabilităţilor, nici respectării drepturilor naturale imprescriptibile ci că graniţa acestor drepturi este asigurată, fără echivoc, de actuala guvernare.
             
Dragi colegi, într-un stat de drept, statul este garantul libertăţii şi drepturilor individuale însă, totodată, trebuie să asigure şi securitatea internă sau externă a cetăţenilor. Instituţia supremă este Constituţia, o normă superioară de drept care reprezintă, nu altceva decât puterea populară suverană. Suveranitatea poporului îşi găseşte expresia în alegeri libere, intr-un sistem politic pluralism, în separarea puterilor în stat, în limitarea prerogativelor prezidenţiale tocmai pentru a nu mai fi prezenţi în faţa unor derapaje cu aspect dictatorial, în independenţa puterii judecătoreşti, în egalitatea cetăţenilor în faţa legii, în libertate de opinie, în dreptul la asociere, domenii care nu au fost nicidecum alterate de politica în domeniul dreptului penal a Parlamentului României. 

Tocmai din această cauză nu înţelegem de ce atâta îngrijorare pentru o situaţie care nu atentează sub nici o formă la Constituţia României, poate cel mult fiind într-un fel inoportună. Recunoaştem că pentru o democraţie stabilă şi consolidată, dialogul cu instituţiile de resort a suferit însă,nu putem pune semnul de egalitate, sub nici o formă, între lipsa dialogului şi încălcarea obligaţiilor asumate de statul Român faţă de partenerii  europeni.

Dragi colegi, Traian Băsescu demonstrează, pentru a nu ştiu câta oară, faptul că îşi urăşte poporul care a avut curajul să-i arate cartonaşul roşu. Este evident că acest personaj se află în faţa ultimei sale găinării, care a reprezentat şi scopul final a recentelor achiziţii de teren agricol. 

Domnul preşedinte nu a învăţat nimic din ceea ce trebuia să înveţe la timpul potrivit şi asta se vede acum după mai mulţi ani: propaganda negativă mincinoasă la adresa statului Român şi a Parlamentului României, îndărătnicia cu care se opune la Legea Bugetului, Legea Referendumului, Legea Descentralizării (deşi toate acestea sunt imperios cerute de partenerii europeni), acestea sunt realizările de actualitate ale preşedintelui care se doreşte a fi primul moşier al ţării şi care are ca unic scop, doar acoperirea propriilor fapte cu relevanţă penală, pentru care domnul Băsescu este decis „să calce pe cadavre” în acest al doisprezecelea ceas.

Dragi colegi, statul roman a avut întotdeauna ca principiu fundamental respectarea drepturilor şi inviolabilităţilor cetăţenilor proprii pentru care a luptat dea lungul istoriei cu pierderi importante de vieţi omeneşti. Statul Român şi Parlamentul României nu îşi pot permite părăsirea acestor principii fundamentale pe care, din păcate, preşedintele României, le-a părăsit în mod inexplicabil pentru noi, dar poate explicabil pentru domnia sa, ţinând cont că în cazul domniei sale întotdeauna a primat interesul personal în detrimentul interesului tuturor celorlalţi, în detrimentul interesului poporului.

           
 Vă mulţumesc pentru atentie!

       Deputat PSD Iacoban Sorin Avram
  
          Colegiul nr. 10 Tatarasi            

Niciun comentariu: