Distinse domnule Preşedinte,
Onorat prezidiu,
Stimate doamne şi stimaţi domni deputaţi,
Cu îngăduinţa dumneavoastră astăzi vă voi
prezenta declaraţia politică intitulată:
Traian Băsescu, la ultima găinărie
Dragi colegi, evenimentele din ultima săptămână sunt
îngrijorătoare pentru suveranitatea statului român, cu atat mai mult cu cat
provocările vin tocmai de la actualul „chiriaş” al Palatului Cotroceni.
Îngrijorat de faptul că instituţiile democratice ale statului român ar putea
scoate la iveală afacerile cu iz penal ale familiei sale, încă preşedintele
Traian Băsescu a adoptat din nou strategia inducerii în eroare a „cancelariilor europene”, aceeaşi strategie pe
care a aplicat-o cu succes imediat după referendumul de demitere a domniei sale
când, a minţit aceleasi cancelariile europene în ceea ce priveşte inexistenta
instituţiei suspendării preşedintelui în sistemul de drept românesc, insistând
în mod mincinos asupra faptului că statul de drept se prăbuşeşte în România şi
că am fi în prezenţa unei veritabile lovituri de stat, care s-a dovedit în
final doar o halucinaţie nefericită a domnului preşedinte.
Eram
obişnuiţi până acum cu diversiunile securiste iniţiate de Traian Băsescu atunci
când apărea un subiect care avea capacitatea de a scoate la iveală ingineriile
financiare deghizate, fapte cu posibil caracter penal ale sale şi ale
acoliţilor săi.
Nu ne-am imaginat că, pentru a scoate din mentalul colectiv
afacerile imobiliare ale familiei sale, Traian Băsescu poate inventa un subiect
fals, nedrept şi dolosiv care să fie prezentat partenerilor europeni ca fiind
realitatea politică din România. De aici şi până la criticile vocale ale
ambasadelor europene pe un subiect prezentat într-un mod cât se poate de mincinos
nu a mai fost decât un pas.
Este
înjositor ca un popor să primească cele mai grele lovituri tocmai din partea preşedintelui
său care ar trebui să se ocupe de reprezentarea externă demnă a acestuia însă,
realitatea nu poate duce la concluzia decât că gestul preşedintelui României
este unul de vădită iresponsabilitate şi inconştienţă şi că examenul medical
anual al preşedintelui României ar trebui efectuat mai des şi rezultatele
analizate mai atent, în contextul actual.
Nu
intelegem ingrijorarea ambasadelor străine însă, insistăm asupra faptului că
respectul faţă de partenerii politici externi trebuie să fie reciproc. Nu este
normal într-o democraţie de secol XXI ca atunci când sunt sesizate anumite
aspecte care necesită unele lămuriri, ambasadele străine să participe la discuţii
neprincipiale în loc să abordeze diplomatic subiectele, cu Ministerul
Afacerilor Externe al Romaniei, asa cum ar trebui sa se faca intr-o Uniune
Europeana solidara.
Cu siguranţă, ar fi obţinut datele necesare pentru
lămurirea situaţiei. Practica democraţiilor
europene şi a democraţiei americane, în felul în care ea a fost exercitată, nu
poate fi nici agreată, nici acceptată de un stat suveran şi independent aşa cum
este România.
Dragi
colegi, nici o ambasadă nu poate contesta dreptul Parlamentelor statelor
europene, deci şi a Parlamentului României de a legifera însă, şantajul la care
a fost supus statul român, având ca obiect punerea sub semnul întrebării a
investiţiilor străine, este de-a dreptul josnic. Dreptul de a legifera,
aparţine Parlamentului României şi nu înţelegem isteria creată în jurul acestui
subiect, isterie condimentată cu propagandă mincinoasă de genul posibilei
desfiinţări a Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
Mai mult, Guvernul României,
prin vocea Primului Ministru, a susţinut faptul că sunt necesare în continuare
discuţii cu Ministerul Justiţiei, cu Consiliul Superior al Magistraturii, cu
Ministerul Public dar şi cu Comisia Europeană, pentru a se vedea dacă prin
modificările aduse Codului Penal este încălcată vreo obligaţie asumată de
statul român faţă de partenerii Europeni şi nu numai.
În fapt,
este vorba despre o modificare a legislaţiei penale din România în ceea ce
priveşte statutul aleşilor în urma unui proces electoral democratic, de care
toate democraţiile uzează, cu atât mai
mult cu cât la nivel european noţiunea de funcţionar public nu include şi pe
cei înzestraţi cu o autoritate ce decurge dintr-un proces electoral.
Singurul
vinovat pentru informarea defectuoasă a statelor străine nu este altul decât
preşedintele României mai ales că, anul trecut, România a fost apreciată ca
având o legislaţie în domeniul anticorupţiei care poate fi oferită ca model.
Fără a
dori să facem un curs academic despre teoria statului de drept, trebuie să
precizăm totuşi faptul că, prin schimbările promovate, nu se aduce atingere
nici respectării dreptului şi libertăţilor cetăţeneşti, nici respectării
inviolabilităţilor, nici respectării drepturilor naturale imprescriptibile ci
că graniţa acestor drepturi este asigurată, fără echivoc, de actuala guvernare.
Dragi
colegi, într-un stat de drept, statul este garantul libertăţii şi drepturilor
individuale însă, totodată, trebuie să asigure şi securitatea internă sau
externă a cetăţenilor. Instituţia supremă este Constituţia, o normă superioară
de drept care reprezintă, nu altceva decât puterea populară suverană. Suveranitatea
poporului îşi găseşte expresia în alegeri libere, intr-un sistem politic pluralism, în separarea
puterilor în stat, în limitarea prerogativelor prezidenţiale tocmai pentru a nu
mai fi prezenţi în faţa unor derapaje cu aspect dictatorial, în independenţa
puterii judecătoreşti, în egalitatea cetăţenilor în faţa legii, în libertate de
opinie, în dreptul la asociere, domenii care nu au fost nicidecum alterate de
politica în domeniul dreptului penal a Parlamentului României.
Tocmai din
această cauză nu înţelegem de ce atâta îngrijorare pentru o situaţie care nu
atentează sub nici o formă la Constituţia României, poate cel mult fiind
într-un fel inoportună. Recunoaştem că pentru o democraţie stabilă şi
consolidată, dialogul cu instituţiile de resort a suferit însă,nu putem pune
semnul de egalitate, sub nici o formă, între lipsa dialogului şi încălcarea
obligaţiilor asumate de statul Român faţă de partenerii europeni.
Dragi
colegi, Traian Băsescu demonstrează, pentru a nu ştiu câta oară, faptul că îşi
urăşte poporul care a avut curajul să-i arate cartonaşul roşu. Este evident că
acest personaj se află în faţa ultimei sale găinării, care a reprezentat şi
scopul final a recentelor achiziţii de teren agricol.
Domnul preşedinte nu a
învăţat nimic din ceea ce trebuia să înveţe la timpul potrivit şi asta se vede
acum după mai mulţi ani: propaganda negativă mincinoasă la adresa statului
Român şi a Parlamentului României, îndărătnicia cu care se opune la Legea
Bugetului, Legea Referendumului, Legea Descentralizării (deşi toate acestea
sunt imperios cerute de partenerii europeni), acestea sunt realizările de
actualitate ale preşedintelui care se doreşte a fi primul moşier al ţării şi
care are ca unic scop, doar acoperirea propriilor fapte cu relevanţă penală,
pentru care domnul Băsescu este decis „să calce pe cadavre” în acest al
doisprezecelea ceas.
Dragi
colegi, statul roman a avut întotdeauna ca principiu fundamental respectarea
drepturilor şi inviolabilităţilor cetăţenilor proprii pentru care a luptat dea
lungul istoriei cu pierderi importante de vieţi omeneşti. Statul Român şi
Parlamentul României nu îşi pot permite părăsirea acestor principii
fundamentale pe care, din păcate, preşedintele României, le-a părăsit în mod
inexplicabil pentru noi, dar poate explicabil pentru domnia sa, ţinând cont că
în cazul domniei sale întotdeauna a primat interesul personal în detrimentul
interesului tuturor celorlalţi, în detrimentul interesului poporului.
Vă
mulţumesc pentru atentie!
Deputat
PSD Iacoban Sorin Avram
Colegiul
nr. 10 Tatarasi
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu