Am înaintat împreună cu colegul de partid, deputatul Constantin Adăscăliţei, următoarea solicitare către Ministerul Transporturilor:
Către,
Ministerul
Transporturilor din România
Doamnei Ministru Ramona Mănescu
Stimată Doamnă Ministru,
Subsemnaţii, Sorin Avram Iacoban şi Costantin Adăscăliţei, în
calitate de deputaţi ai Romaniei, având în vedere dispoziţiile art. 5 alin. 1,
art. 30 alin. 4, 5 şi 6 din O.U.G. 195/2002, coroborate cu dispoziţiile art. 122 lit. a şi b din acelaşi
act normativ, vă înaintăm următoarea,
Solicitare:
În
calitate de administrator al căii ferate care face legătura între Iaşi şi Târgu Frumos,
vă solicităm montarea
unei bariere automate care să fie dotată şi cu mijloace de semnalizare optice
şi acustice la trecerea la nivel cu calea ferată de la intersecţia drumului
comunal nr. 25 Uricani cu D.N.28.
De
asemenea, având în vedere că pentru sectorul respectiv de drum limita de viteză
maximă a trenurilor (100 km /h) este mult prea ridicată, ţinând cont şi de lipsa
de vizibilitate din zonă, solicităm coborârea limitei de viteză la 50 km /h,
motivat şi de faptul că:
În ultimii ani, accidentele mortale
petrecute la nivel cu trecerile de cale ferată au înregistrat o creştere
îngrijorătoare. Graba, dar şi neatenţia şoferilor au facut ca zeci de vieţi să
fie curmate într-un mod cumplit. Ultimul accident petrecut în zona pentru care
am cerut montarea dispozitivelor de semnalizare automată, din judeţul Iaşi,
accident care s-a soldat cu pierderea unui număr de 11 vieţi omeneşti, lasă un mare semn de întrebare.
Cu toate că trecerea
la nivel cu calea ferată este semnalizată de Crucea Sfântului Andrei şi cu
panouri de avertizare la 100 m şi 50 m, relieful din zonă face ca vizibilitatea
să fie foarte scăzută pentru conducătorii auto care doresc să folosească
această rută de deplasare.
Astfel în sensul de mers al trenului Tg. Frumos –
Iaşi, ţinând cont şi de limita de viteză 100 km/h (pentru trenuri) pe care o
considerăm foarte mare, având în
vedere şi faptul că în zonă se află un
imobil locuit care opturează vizibilitatea conducătorilor auto, de la apariţia
trenului (momentul când poate fi observat)
până la trecerea la nivel cu calea ferată nu sunt mai mult de 5 secunde,
timp absolut insuficient pentru ca un conducător auto să poată decide în
siguranţă dacă se opreşte sau dacă îşi poate continua cursa.
În aceeaşi ordine
de idei considerăm că montarea altor dispozitive speciale de limitare a vitezei
de genul (“spinărilor de măgar”) sau montarea altor indicatoare de avertizare
nu rezolvă problema deoarece cauza accidentelor nu este viteza conducătorilor
auto ci lipsa de vizibilitate a trenului.
Mai menţionam că, în zonă, au mai fost
încă două accidente de circulaţie în 2012, anume luna martie şi luna iunie,
accidente care au dus la moartea unui număr de 5 persoane.
Pe această cale vă solicităm, în regim de maximă urgenţă, montarea
unei bariere automate însoţită de mijloace de avertizare acustice şi optice,
precum şi coborârea limitei de viteză maximă de deplasare a trenurilor la 50 de
km/h, ca singure măsuri care pot stopa, în mod eficient, apariţia tragediilor
în zona deja precizată în prezenta.
Cu
deosebit respect,
Deputat
Sorin Avram Iacoban Deputat Constantin Adăscăliţei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu