marți, 9 septembrie 2014

Bucureşti - Declaraţia politică: "România, stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil!"


 
      Distinse Domnule Preşedinte,
      Onorat prezidiu,
      Stimate doamne şi stimaţi domni deputaţi!

     Cu îngăduinţa dumneavoastră astăzi voi prezenta declaraţia politică intitulată:


România, stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil!


    Dragi colegi, în ultima perioadă s-au intensificat atacurile asupra prevederilor art. 1 din Constituţia României, în ce priveşte atributele statului român. Observ în ultima perioada o remodelare a mesajului revizionist, care ar trebui să scape de vigilenţa noastră principalele cerinţe la autodeterminare, îmbrăcate în haina frumoasă a automomiei cultural-teritoriale. 

   Astfel, dacă în anii guvernării Boc U.D.M.R. se pronunţă public pentru revizuirea Constituţiei în sensul eliminării unor atribute principale ale statului român, iată că în noua propunere, Uniunea culturală care reprezintă drepturile maghiarilor din România insistă pentru o autonomie teritorială dar cu respectarea caracterului unitar şi indivizibil al statului român. 

   Este o trecere de la o atitudine agresivă la o atitudine simulată de lupta politică pentru scopul final, independenţa  autointitulatului ţinut secuiesc. Nu putem uita declaraţiile fostului preşedinte al U.D.M.R. şi viceprimministrului din Guvernul Boc, domnul Marko Bela care în 2011, la Târgu Mureş declara că U.D.M.R. sprijină orice formă de autonomie, inclusiv pe criterii etice. Aceeaşi persoană declara în 2010 că U.D.M.R. luptă încă din 1990 pentru autonomie şi autodeterminare, iar în 2012 ca etnicii maghiari doresc susţinerea luptei politice privind identitatea naţională. 

    Nu departe a fost şi susţinerea publică a U.D.M.R. din anul 2013, pentru ca România să nu mai fie stat naţional. În 2014, aşa cum am mai precizat, asistăm la o schimbare de optică, în ce priveşte mesajul U.D.M.R. . Nu mai sunt atacate caracterele/atributele statului român, ba chiar sunt amintite şi susţinute, într-un joc al diversiunii cu rezultate care ar putea fi catastrofale pentru România. Deşi nu este recunoscut public, principalul atac se dă asupra caracterului “naţional” al Statului Român. Atributul de “stat naţional” ţine de una din componentele fundamentale ale statului român, anume populaţia ţării, indiferent că este vorba de etniile componente sau de populaţia majoritară. La baza statului se află poporul român, reprezentat de comunitatea de oameni care trăiesc pe teritoriul României, care vorbesc aceeaşi limbă, populaţie legată statornic de aceste meleaguri. Înlocuirea limbii române cu o limbă regională constituie un pas important către separarea socială şi apoi, ca o consecinţă firească către separarea teritorială. 

   Acest fapt, cu siguranţă va duce la retragerea unui segment important al populaţiei româneşti din autointitulatul Ţinut Secuiesc. Dragi colegi, limba română reprezintă un liant care susţine unitatea poporului român şi un garant al caracterului naţional al statului. Principiul de bază al oricărei democraţii europene, principiul garantat şi de legea fundamentală românească este integrarea socială nu segregarea etnică şi accentuarea excluziunii sociale a cetăţenilor de origine română.

     În aceeaşi ordine de idei al doilea atac este dat asupra caracterului de stat unitar, vizată fiind componenţa teritoriala a statului român. Noua orientare a U.D.M.R.-ului ne îndreaptă mai mult către un stat federativ deoarece una din principalele caracteristici ale unui stat unitar reprezintă acel ansamblu unic de organisme prin care se exercită puterea politică la nivel central şi local, populaţia având o singură cetăţenie, având obligaţia să respecte o singură ordine de drept, întemeiată pe o Constituţie unică. 

    Acestea fiind spuse, dragi colegi, cum ne poate asigura U.D.M.R. de existenţă unei regiuni autonome, cu personalitate juridică separată în cadrul unui stat unitar şi indivizibil. Cum poate vorbi U.D.M.R. de stat unitar şi indivizibil când se promovează, într-un mod simulat, transferul de imobile din proprietatea publică a statului român în proprietatea regiunii autonome. Ţinutul Secuiesc când promovează transferul din proprietatea publică a statului român în proprietatea regiunii autonome Ţinutul Secuiesc a tuturor căilor de comunicaţii de pe teritoriul vizat, a tuturor pădurilor, a carierelor de piatră, a minelor, deci a tuturor bogăţiilor naturale, care sunt în proprietatea tuturor celor peste 22 de milioane de cetăţeni români.

    Oare aceste măsuri vizate de U.D.M.R., denumite mincinos autonomie teritorială, nu vizează o viitoare declaraţie de independentă marcată şi de dreptul la autodeterminare a populaţiei majoritare de pe un anume ardeal geografic. 

    Dragi colegi, România este recunoscută în Europa ca fiind ţara cu o legislaţie foarte permisivă în ceea ce priveşte drepturile minorităţilor. Dacă ar fi cineva să ne acuze în materia drepturilor minorităţilor, singurul reproş ar putea fi făcut doar în ceea ce priveşte discriminarea pozitivă a acestora faţă de drepturile populaţiei majoritare. 

    Într-o astfel de situaţie este evident faptul că U.D.M.R. nu doreşte altceva decât crearea premiselor pentru o viitoare declaraţie de independenţa şi o viitoare recunoaştere a acestei declaraţii, adoptând de acestă dată politică paşilor mărunţi, care să nu lezeze, în prima fază, foarte tare. În realitate, art. 1 al Constituţiei României este supus unui atac diversionist, care nu poate avea ca drept scop decât separaţia teritorială, a autointitulatului Ţinut Secuiesc. 

    O astfel de atitudine este de neacceptat, pentru că realităţile istorice, confirmate de tratatele internaţionale au consacrat o Românie ca stat naţional şi unitar, exact aşa cum va trebui să rămână şi pe viitor. 

                                                                
                                                                   Vă mulţumesc!
         
                                                                    Deputat PSD

                                                             Sorin Avram Iacoban

                                                                 Colegiul 10, Iaşi

Niciun comentariu: