marți, 20 mai 2014

Bucureşti - Am semnat Acordul cu MTS prin care şahul devine materie opţională în şcoli!

Ieri, am semnat Acordul prin care şahul va fi introdus ca materie opţională în şcoli. Acest acord a fost semnat cu ocazia deschiderii Campionatului Naţional Şcolar de Şah care se desfăşoară la Bucureşti.

Prezent la eveniment, Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat: "În urmă cu aproximativ o lună, am semnat ordinul de ministru prin care a fost aprobată programa şcolară pentru primii doi ani de studii de şah, iar astăzi am semnat acordul prin care asigurăm cadrele didactice pentru această disciplină, respectiv profesorii care sunt legitimaţi la FRS vor putea să predea această disciplină".


Ministrul a mai anunţat că Federaţia Internaţională de Şah, prin intermediul federaţiei române, va dota 500 de şcoli din mediul rural cu table, piese, manuale şi tot echipamentul necesar pentru studierea şahului.

"Se ştie foarte bine, eu insist pe partea cu sporturile de echipă, dar sportul minţii e întotdeauna cel mai important şi sunt convins că o să avem copii mai deştepţi, copii mai sănătoşi, la minte în primul rând, mai buni la şcoală, dacă fac mai mult şah", a declarat şi premierul Victor Ponta, prezent de asemenea la eveniment.


"Mă bucur că atât de mulţi copii se îndreaptă spre acest sport, aşa cum mă bucur de orice copil din România care face orice fel de sport şi cum mă supăr pe toţi părinţii din România care îşi scutesc copiii de sport sau încearcă să îi ţină departe", a mai precizat Premierul.





Niciun comentariu: